Dzień Sekretarki to coroczne święto obchodzone 25 kwietnia, mające na celu uhonorowanie pracy sekretarek i asystentek. To specjalna okazja, aby docenić ich trud, zaangażowanie i profesjonalizm w codziennym wykonywaniu obowiązków.
Dzień Sekretarki został po raz pierwszy obchodzony w Stanach Zjednoczonych w 1952 roku. Pomysłodawczynią tego święta była Mary Barrett, prezesowa stowarzyszenia Narodowej Sekretarki (National Secretaries Association) – organizacji założonej w 1942 roku, mającej na celu promowanie rozwoju zawodowego sekretarek. Barrett postanowiła stworzyć dzień dedykowany sekretarkom, w celu podkreślenia ich roli i znaczenia w firmach i instytucjach.
Praca sekretarki ma bogatą historię, sięgającą już czasów starożytnych. Pierwsze sekretarki pojawiły się w Egipcie, gdzie pełniły funkcję osobistych asystentek faraonów. W średniowieczu, w Europie, dwory królewskie zatrudniały swoje własne sekretarki do pisania listów, prowadzenia korespondencji i organizowania pracy. Stopniowo, wraz z rozwojem handlu i administracji, rola sekretarek stała się niezwykle istotna w codziennym funkcjonowaniu przedsiębiorstw i instytucji.
Rola sekretarki znalazła odzwierciedlenie w wielu produkcjach filmowych i literackich, które wpłynęły na kulturę masową. Często pojawia się w postaci postaci drugoplanowych w filmach, takich jak "Sekretarka" czy "Diabeł ubiera się u Prady". W tych produkcjach ukazuje się zarówno wyzwania, jak i satysfakcje związane z pracą sekretarki. W literaturze natomiast, takie jak seria książek z bohaterką Mollie Hardy, przemawia się o codziennych doświadczeniach, sukcesach i trudach osób wykonujących zawód sekretarki.